مصير مجهول لزعيم جبهة البوليساريو وأنباء عن وفاته

A video grab from footage released by Algerian public television on June 2, 2021 shows Polisario Front leader Brahim Ghali at a military hospital in Algiers, following his return to Algeria after six weeks of medical treatment in Spain that unleashed a tetchy diplomatic standoff between Rabat and Madrid. - The leader of Western Sahara's independence movement returned to Algeria after six weeks of medical treatment in Spain that unleashed a tetchy diplomatic standoff between Rabat and Madrid. Algeria is the main supporter of the Polisario Front, which has for decades fought Morocco for the independence of Western Sahara, a desert region bigger than Britain which was a Spanish colony until 1975. (Photo by - / Algerian TV / AFP) / === RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / HO /ALGERIAN TV" - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS ===

موند بريس /  محمد أيت المودن

يكتنف الغموض مصير زعيم جبهة البوليساريو وسط الحديث عن وفاته.

في هذا السياق، تعيش مخيمات تندوف منذ مدة على وقع تساؤلات بخصوص مصير زعيم الجبهة الانفصالية الذي اختفى عن الأنظار منذ عودته متخفيا من اسبانيا التي دخل اليها تحت مسمى “بن بطوش” بغرض التداوي بعد إصابته بفيروس كورونا حسب الرواية الجزائرية .

هذا، ولم يظهر ابراهيم غالي منذ ذاك الحين في أي نشاط لجبهة البوليساريو الانفصالية حيث راجت منذ نحو 3 أسابيع أنباء عن نقله الى كوبا للعلاج مرة اخرى بعد رفض اسبانيا استقباله للمرة الثانية تفاديا لاي ازمة دبلوماسية قد تعصف بالعلاقة بين البلدين .

وكان ابراهيم غالي قد نقل الى مستشفى “سان بيدرو” بمدينة لوغرونيو، قبل أن يغادر في فاتح يونيو وادخل على اثرها الى مستشفى “عين النعجة” العسكري في الجزائر، حيث لم يظهر بعدها منذ ذلك الحين، وسط الحديث عن وفاته، و هي الأنباء التي لم تتأكد صحتها.

 

 

قم بكتابة اول تعليق

أترك لنا تعليق

لن يتم نشر بريدك الالكتروني في اللعن


*


82 + = 85